Netwerk Ondernemen

Deze week creëerde ik voor Netwerk ondernemen een performancetekst. Er waren mentortalk waar start-ups hun bedrijf pitchte. Meer over de avond vind je bij Netwerk Ondernemen of mijn persoonlijk verhaal op Linkedin. Hier alvast het performance-gedicht dat ik deed.

Waar zal ik mee beginnen 
en waar ben ik mee begonnen
Rick Lamarre is … van A tot Z verzonnen,
om te kijken waar we staan en waar d’ anderen stonden.
Vijfhonderd flappen, maar die heb ik niet gewonnen.
Wel een kostuum aan hebben, maar niet bij de pakken blijven zitten,
Het is te makkelijk een talk te doorprikken en niet-opbouwend te vitten.

Maar! Ik had toch wel wat bedenkingen;

Als ondernemers ondernemen, waar nemen ze dan onder,
nemen ze peers waar en wanneer nemen ze dan in het bijzonder
of nemen ze dan appjes om te swipen in het donker?

En wanneer ik tiks overneem van die ondernemers
ben ik dan een overondernemer of onderovernemer,
kom ik uit de hoek als Rick Lamarre
ben ik dan zetter van trends of eerder aangever?
En zijn concurrenten in feite afnemers?

Nemen ondernemers klikkend en swipend IDefy klakkeloos aan,
of bouw ik een ideaal imago als een bouwonderaannemer?
Neemt de sterkte af als ik blijf inzetten op woordspelingen als ideeënondernemer
of blijft het innemend? 

Ik heb een hekel aan netwerken,
om strategisch in gezelschap aan de volgende zet te werken,

is het niet eerder beter om de core van de business te versterken?
Stel dat ik inzet op het uitwerken van het idee, niet uitstel,
maar me er aanzet in het opzet van een opstart,
de serieuze startupper met de startapp is bij deze 
uiteraard verward. Mag ik even aan mijn peers een vraag stellen?

Als netwerkers pauzeren van het netwerken
en socializen in hun break is dat dan net werken?
Of als startuppers kleding dragen,
als degelijk besteder, ingeklede inkleder,
“apparel and fashionista”- kledij – make everybody stare
als startuppers kleding dragen, is dat dan start-tupperware?

En of er een afhaal-baarheidstudie-chinees bestaat?
En een ander ding wat ik niet versta:
Laatst was er in Hasselt een music app-festival, maar waarom hebben
al die jongeren hun patenten niet meegenomen?

Stapsgewijs, 
slimmer omgaan met klanten en bestanden,
scherp mogelijkheden aan waarin we belanden.
leer uit je fouten en stap nu in het heden,
met je blik op de toekomst,
inzet wordt natuurlijk op alle vlak geprezen.
ga voor uw wildste dromen, begin te ondernemen
markant als merken, hoe snel we onszelf weer net te zeer beperken
grijp opportuniteiten voor ze als sneeuw voor de zon zijn verdwenen
Leg landmarks neer als Netwerk Ondernemen.

Jee Kast, 26 maart 2019
meer over IDefy, check linkedin EN www.justbelowthesurface.be





Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *